Veelgestelde vragen

Wij snappen dat u voorafgaand aan uw afspraak bij de nieuwe praktijk vragen heeft over uw behandeling bij de tandarts of mondhygiënist. Op deze pagina hebben wij veelgestelde vragen voor u verzameld en beantwoord. Klik op een betreffende vraag om het antwoord te zien. Heeft u een vraag en staat deze niet in het overzicht? Neem dan contact met ons op.

Inschrijven

U kunt zich direct inschrijven bij de nieuwe praktijk. Dit doet u makkelijk en snel via het online inschrijfformulier. Nadat u het online inschrijfformulier heeft ingevuld, nemen wij contact met u op om uw inschrijving door te nemen. 

Ja, bij Den Bergh Tandartsen is uw gehele gezin welkom. Wij behandelen kinderen van alle leeftijden, volwassenen en ouderen. 

Nee, wanneer u zich wilt inschrijven en patiënt wilt worden bij de praktijk dan heeft u geen verwijzing nodig.

Indien u van uw huidige tandarts naar Den Bergh Tandartsen wilt overstappen, dan vult u het inschrijfformulier in. U wordt binnen 3 werkdagen na invullen van het inschrijfformulier door ons teruggebeld. Wij nemen uw gegevens met u door en leggen u uit hoe u bij de huidige tandarts uw overstap kenbaar kunt maken. 

De praktijk wordt momenteel verbouwd. In februari 2021 openen wij onze deuren en starten de eerste behandelingen bij de tandarts en mondhygiënist. 

Momenteel hebben wij nog ruimte voor nieuwe inschrijvingen en er is nog geen wachtrij. Dit kan in de nabije toekomst veranderen. 

Afspraak

Ja, dat kan. Wij kunnen met u een afspraak maken voor februari 2021 of wij plannen op korte termijn een afspraak bij Hoflaan Tandartsen in Leersum. 

Onze praktijk werkt samen met Hoflaan Tandartsen. Deze samenwerking zorgt ervoor dat nieuwe patiënten, die voor februari 2021 geholpen willen worden, op korte termijn behandeld kunnen worden in de Leersumse praktijk. Na de opening verplaatst de behandeling naar Soesterberg. U wordt bij Hoflaan Tandartsen geholpen door Martijn de Blaeij. Dit wordt ook uw tandarts bij Den Bergh Tandartsen. 

U wordt binnen 3 werkdagen na invullen van het inschrijfformulier door ons teruggebeld. Wij nemen uw gegevens met u door en leggen u uit hoe u indien nodig bij de huidige tandarts uw overstap kenbaar kunt maken. Ook kunnen wij tijdens dit gesprek direct uw afspraak inplannen voor februari 2021. Of wij plannen op korte termijn een behandeling bij Hoflaan Tandartsen in Leersum. U wordt dan door Martijn de Blaeij behandeld. Na opening van de praktijk werkt tandarts Martijn fulltime in de praktijk in Soesterberg. 

Kosten

Wij snappen dat u niet graag voor verborgen of onverwachte kosten staat. Daarom geven wij u voorafgaand aan uw behandeling bij de tandarts of mondhygiënist graag inzicht in de verwachte kosten. Na uw eerste afspraak en kennismaking in de praktijk kunnen wij u een kostenindicatie geven. Deze indicatie is afhankelijk van de staat van uw gebit en tandvlees en van eerdere behandelingen.

Bekijk hier onze tarieven voor de verschillende behandelingen.

 

U ontvangt uw rekening enkele dagen na uw afspraak per reguliere post. De rekening wordt verstuurd door Infomedics.

Op uw factuur kunnen tevens materiaal- en techniekkosten worden vermeld. Aan sommige behandelingen zijn namelijk extra materiaal- en techniekkosten verbonden. De Nederlandse Zorgautoriteit heeft bepaald dat deze materiaal- en techniekkosten additioneel in rekening moeten worden gebracht. Hierdoor krijgt u als patiënt meer keuzemogelijkheden om uw behandeling in te vullen. Indien er sprake is van extra materiaal- en techniekkosten, dan krijgt u van ons een prijsindicatie of u kunt hierom vragen.

 

Een bezoek aan onze tandartsen of mondhygiënisten wordt voor kinderen tot 18 jaar vrijwel volledig vergoed vanuit de basiszorgverzekering. Bent u 18 jaar of ouder dan kunt u alleen een vergoeding krijgen als u een aanvullende tandartsverzekering heeft afgesloten. Als u wilt weten of een behandeling wordt vergoed neem dan contact op met uw verzekeraar of raadpleeg de verzekeringsvoorwaarden.

Betalen

U ontvangt onze facturen via Infomedics. Als u voor tandheelkundige zorg verzekerd bent, stuurt Infomedics de factuur door aan uw verzekeraar ter declaratie. Voor het bedrag dat niet vergoed wordt door uw zorgverzekering ontvangt u rechtstreeks een factuur. 

Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Voor een betalingsregeling neemt u direct contact op met Infomedics.

In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom hebben wij het versturen en innen van onze rekeningen uitbesteed aan Infomedics. Infomedics is een professioneel en betrouwbaar bedrijf dat hierin is gespecialiseerd.

Heeft u vragen heeft over uw factuur dan horen wij deze graag. U vindt onze contactgegevens op deze pagina.

In verband met uw privacy ontvangt u uw factuur via de reguliere post. Indien u de factuur graag digitaal ontvangt dan geven wij uw telefoonnummer en e-mailadres door aan Infomedics. Deze gegevens worden door Infomedics gebruikt om u veilig toegang te verlenen tot het online portaal waar uw rekening staat. Meer informatie vindt u op www.infomedics.nl.

Gegevens & voorwaarden

Dit kan telefonisch, via een bericht op onze website of in de praktijk.

Dit kan telefonisch, via een bericht op onze website of in de praktijk.

Voor een goede tandheelkundige behandeling is het noodzakelijk om van iedere patiënt een tandheelkundig dossier samen te stellen. Het tandheelkundig dossier bevat niet alleen aantekeningen over uw gebitstoestand, gegevens over de uitgevoerde behandelingen en verslagen van onderzoeken, maar ook medische gegevens zoals aandoeningen en medicijngebruik behoren in het dossier.

Ondanks alles kan er iets misgaan. Dat vinden wij heel vervelend. Hier vindt u meer informatie hoe u een klacht kenbaar kunt maken.